Showing posts with label menarik. Show all posts
Showing posts with label menarik. Show all posts

Monday, 22 December 2014

TIP BULAN MADU 2




Untuk menentukan tempat berbulan madu, ada 2 bende kite kene ambik berat :
1. Bajet
2. Lokasi

Sebab ape saya kata 2 perkara itu penting?

perkara 1

dengan mengetahui bajet, secara langsung kite dah buat perancangan mengikut kemampuan tanpa menghilangkan saat istimewa (moment). Bukan semua orang ada orang tua hartawan atau bukan semua orang mewah. Tetapi semua orang nak bulan madu istimewa.. Jangan sampai nanti, tiba-tiba terasa nak bila t’shirt kenangan tapi tak mampu sebab bajet lari… haru… jadi macamana nak bajet? Ada 2 cara je..

pertama, cara bawah ke atas : senaraikan apa yang kita nak masa bulan madu seperti candle light dinner, kejutan romantic, hiasan kamar, menu makan sepanjang bulan madu, dan macam-macam mengikut kreativiti dan imaginasi… dapatkan harga setiap satu dan jumlahkan… wang kecemasan jangan diabaikan.. J

kedua, cara atas ke bawah : letakkan jumlah yang nak dibelanjakan untuk bulan madu. Dari jumlah tersebut, pecahkan kepada nilai-nilai kecil mengikut agenda bulan madu.. jagan lupa wang kecemasan.. jumlah agenda tidak boleh melebihi jumlah besar..
dengan itu, maka pasti t’shirt kenangan dapat dibeli sebab… anda berpayung sebelum hujan

perkara 2


untuk mengetahui lokasi, seharusnya sebagai pasangan, anda sudah pasti tahu sifat dan impian masing2… sebelum masuk ke permasalahan, biar kita senaraikan dulu jenis2 lokasi…
soalan mula2 adalah luar bandar atau dalam bandar…. Luar planet takde dalam senarai..

untuk luar bandar , pilihannya adalah pantai, tasik, sungai, air terjun, pergunungan, pulau, hutan atau homestay pendalaman
mereka yang memilih luar bandar mempunyai sifat suka cabaran (adventure) tapi dalam hati ada taman…dan pastinya hotel bukan jadi pilihan utama. Chalet, rest house, villa adalah pilihan untuk penginapan. Bila dah tahu lokasi pilihan, secara tak langsung dah terbayang aktivitinya.. debaran romantika… aktiviti yang penuh cabaran dan debaran tetapi sentiasa diulit suasana romantik… pehhh konfom masing2 nak tunjuk manja tahap dewa..

untuk dalam bandar pulak, pilihan adalah domestik atau oversea. Temanya boleh jadi bandar bersejarah, bandar mewah, bandar romantik, bandar teknologi, bandar kebudayaan dan macam2… hotel pastinya menjadi pilihan.. dan pemilihan hotel pula, jangan lupa untuk melihat pakej atau kemudahan yang tersedia untuk agenda romantika.a

Kalau anda berminat untuk berkongsi gambar atau pengalaman, kami sangat mengalu-alukan… bagi pasangan yang nak berbulan madu.. selamt mencipta memori indah … bon voyage

Bulan Madu untuk Sang Merpati Dua Sejoli



Bulan madu adalah salah satu cara untuk setiap pasangan bercuti ke tempat yang dapat merehatkan diri dan meraikan saat-saat manis bersama.

setiap pasangan semestinya mempunyai destinasi yang menarik untuk dijadikan tempat mereka berbulan madu tanpa ganggu sesiapa.

setelah selesai majlis pernikahan dan persandingan, Selalunya soalan yang akan ditanyakan oleh rakan adalah "eh, korang nak pergi HooneyMoon kat mana" masa tuh mesti muka masing-masing tersenyum sinis..hehe

Untuk menentukan tempat berbulan madu kte menarik ada 2 bende kte kene ambik berat :
1. pemandangan yang menarik
2. keistimewaan dan kelebihan  tempat tersebut.

Sebab ape saya kata 2 perkara itu penting, bagi menjawab

 perkara 1
ia bertujuan dapat mengeratkan hubungan antara satu sama lain, dengan pemandangan yang tenang dan menarik seperti pasangan kte jua.

 perkara 2
ia kerana bulan madu mungkin hanya terjadi sekali seumur hidup, oleh itu tempat yang kita ingin berbulan madu perlulah ada keistimewaan dan kelebihan yang tersendiri. Mungkin pihak tempat tersebut dapat memberi harga istimewa atau pun bilik yang khas bagi pasangan yang baru melepasi waktu bunjang.




kalau mahukan tempat yang menarik serta harga yang menarik ualls boleh pergi kat this website
http://www.kahwinmall.com/